tiistai 1. tammikuuta 2013

Uusi vuosi, uudet kujeet...

Ihan ensimmäiseksi, oikein hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Ensimmäistä kertaa eläissäni kudoin sukat upeasta Austermanin Step -langasta. Koskaan en ole sitä raaskinut ostaa - nyt sain sitä kaksi kerää joululahjaksi siskoltani.

Kattokaa vaikka mitä ihania lankoja :) Ihmeellistä, että raaskii tämmöisiä mulle antaa kun itse kutoo aina puikot sauhuten :) On mulla ihana sisko!
 Mukavantuntuista kudottavaa oli tämä lanka, varmaan on just niin hyvälaatuista, kuin olen kuullutkin


Ja kuinka paljon sukkia näistä tulee?!
Tein ensin nuo kokonaan vihreät. Lankaa meni vain 85 g. Kerä näytti siltä, ettei siitä juuri mitään ole vielä käytettykään. Tein vielä toiset mustalla ja vihreällä ja vielä on nuo 3 pikkunyssäkkää jäljellä (oho, ei niitä olekaan tässä kuvassa). Niistä tulee vielä raitaa jonkun sukan varsiin. Ja tietysti tuo toinen kerä on vielä kokonaan käyttämättä, jos siitä vaikka oikeen pitkävartiset sukat?


Tein varren alkuosaan valepalmikkoa. Mustavihreässä vain tuo yksi vihreä kohta.

Vähän toisenlainen sukkaprojekti seuraavana.
Heidi sai siskoltani joskus ihanat kissasukat Tallinnan tuliaisena. Mutta ne kun on täyttä villaa, niin eivät kestä kovinkaan kauaa käytössä. Niin kävi näillekin, kantapäät riekaleina alta aikayksikön. Pari vuotta ainakin olen niitä hautonut jossain, että kyllä minä vielä niihin uudet terät kudon.

No, nyt on sitten valmiit! Saa nähdä mitä Heidi tuumaa :) Itse olen erittäinkin tyytyväinen lopputulokseen.


EDIT: Lykkäsen tämän sukkapostauksen Leila-mumman kurinhaasteeseen # 2, johon piti kutoo sukat

3 kommenttia:

  1. Täällä vieraillessa tulee aina morkkis, kuinka joku voikaan olla noin ahkera käsityöihminen, sinä se olet :)
    Ihanan näköisiä noi vihreävoittoiset sukat, lanka mulle ennestään täysin tuntematon. Hienosti olet myöskin uudet terät kissasukkiin neulonut.
    Hyvää Uutta Vuotta!

    VastaaPoista
  2. Ihania sukkia - varsinkin nuo vihreäsävyiset ( vihreä mun lempiväri )

    VastaaPoista
  3. Ihanan näköistä ja oloista tuo ylimmäinen sukkalanka....aivan uusi tuttavuus minulle joka aina tuota seiskaveikkaa vaan...Ihana on lopputuloskin!!
    Ja olet taitava sukkatuunaaja...alimmaisista sukistahan tuli niinkuin uudet.
    Mahtavaa Maiju kun osallistuit kurinhaasteeseen ja onnea arvontaan...saas nähdä vieläkö enemmänkin tikkuat haasteeseen :)
    Hyvää viikonloppua.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!