sunnuntai 28. kesäkuuta 2026

Muutama projekti valmistunut

 Pari-kolme viime kertaa kun lapsenlapsi on ollut meillä, ollaan leivottu.
Kaikki on muuten ollut hyvin, mutta hänellä on ollut huoli "mutta kun meillä ei
ole leipurinhattuja".

Olin ihan unohtanut, että hän oli noin sanonut. Ei muuta kuin toimeen,
että seuraavalla kerralla on hatut :)

Löysin jostain netistä oikein ohjeet ja mitat, joita sitten sovelsin.


Valkoista resoria kävin ostamassa, siitä tuo reuna.
Lapsen hatun "kupu" on tuon mainitun ohjeen mukaan pyöreästä palasta,
ja siihen löytyi kangas kaapista. Kangasta ei kuitenkaan ollut niin paljon,
että olisin omaani saanut siitä kuvun. Ratkaisin sen sitten niin, että
ompelin omaani 2 kpl tuollaisia suojapäähineitä :). Ensin oli vain yksi, mutta
siitä näkyi niin pahasti hiukset läpi, että laitoin sitten tuplasti.


Ja ei, en niistä nenääni, vaikka siltä näyttää :)
Esittelen siinä vaan lopputuloksia :)

Hauska nähdä, mitä pikkuleipuri tuumaa seuraavalla kerralla, kun löytyy
hatutkin. Essuthan meillä on aina leipoessa.

- - - - 

Miehellä oli toukokuussa syntymäpäivä. Hän hyvissä ajoin sanoi,
ettei hän mitään lahjaa tarvii, mutta tuollaiset olis kivat (näytti yhtä sukkakuvaa).

Tässä langat kyseisiin sukkiin.


Aloitin hyvissä ajoin, taisi olla jo huhtikuun lopulla.
Tähän asti pääsin, sitten lähdettiin sinne reissuun (josta edellinen postaus).


Reissun jälkeen ei meinannut yhtään kiinnostaa koko kutominen.
Vihdoin ryhdistäydyin ja sain kuin sainkin sukat valmiiksi.
Mies kyllä tykkää kovasti, mutta sanoi, ettei varmaankaan raaski käyttää
niitä. Siis mitä? Seinälle kehyksiinkö meinaa laittaa?



Piti vielä kuvata oikein jaloissakin. Halusi vielä noita lakupurkkejakin rekvisiitaksi :)


Noin siinä sitten kävi: Sitä saa mitä tilaa :)

- - - -

Meillä on terassilla tuollainen laatikko, jonka päällä tulee joskus istuttua.
Kun pyyhin siitä siitepölyjä, sain tikun sormeeni.
Piti sitten tehdä siihen tuollainen pehmuste, ettei tule tikkujä pyllyyn istuessa :)


Mulla oli valmiina tuollaista tilkuista ommeltua aihiota. Käytin siis sitä.
Vähän jouduin purkamaan toisesta reunasta, kun oli liian leveä, ja jatkamaan
toiseen päähän kun oli liian lyhyt. Mutta nyt on hyvä!


- - - - 

Korjasin myös ohimennen (vihdoin viimein) yhden hupparin hihan.
Kyllä taas kehtaa käyttää, on kyllä sellanen "pihahuppari" ettei niin väliä, vaikkei 
olisi korjattukaan.


Ja myös ohimennen tein yksistä kotilökäreistä (aina ollut vähän liian lyhyet lahkeet)
kotisortsit. Ne on kivat kun ei purista eikä kiristä mistään :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!