tiistai 19. heinäkuuta 2011

Vaihtokauppoja ja persoonallinen peruna

Eilen sain puhelun Mikkelistä. Työkaveri oli tulossa, mukanaan ämpärillinen mustikoita. Mustikat tuli siis minulle, nam! Vastineeksi annoin hänelle samanverran vadelmia. Tämmöisen vaihtokaupan teimme myös toissavuonna.
 Valmiiksi siivottuna siis tämmöinen satsi. Ei muuta kuin kauhalla suoraan rasioihin :)

Eikös vaan näytä aika herkulta?

Tässä valmiina pakkaseen menossa.

Ensimmäiset oman maan perunat otettu myös eilen maasta. Ihan hyvän kokoisiakin oli jo joukossa. Mutta myös taas näitä persoonallisia yksilöitä löytyi. Tässä yksi. En tiedä eikö tältä ole napanuora vielä irronnut vai onko se sittenkin häntä? Luulen viimeksimainittu :)

4 kommenttia:

  1. No voi mitä herkkuja olet vaihdellut!!! Mä en siis ala mitään kun mustarastaat syö mökiltä kaikki mun mustikat sitä mukaa kun kypsyy, ei auta huutaminen niile ei:(( Ennen söi tav. rastaat ja jopa sorsaperhe nyt on muuttanut lajia...ärch:(( Tilasin eilen yhdeltä tutulta Heinolan torilta edes litran että saan piirakan ens viikon lopuks---sanoin että 5e/litra on liikaa. Mulla nim. on pakastimessa mustikoita vaikka kuinka mutta haluan tuoreen piirakan:))
    Niin ja upea pottukin sulla!

    VastaaPoista
  2. Ihana, sulle edullinen vaihtokauppa. Mustikoiden poimiminen on mielestäni työläämpää hommaa kuin vadelmien, ainakin kun ei poimuria poiminnassa käytä. Itse olen onneksi saanut jo kivasti poimittua mustikkaa, vadelmat (metsässä) odottavat vielä kypsymistä.
    Hassun hauska pottu, hih :)

    VastaaPoista
  3. Hilkka: Vai rastaat syö sun marjat, törkeetä! Kalliita on mustikat, eilen maksoi 6,90 kilo.

    Maaret: Mä en sais yhtään mustikoita, jollen tekis vaihtokauppoja tai vaihtoehtoisesti poimisi itse, jota en kyllä tekis. Puistattaa pelkkä ajatus, että olis jotain hirvikärpäsiä tai muita öttiäisiä... Ja ostaa en raaski. Tää vaihtokauppasysteemi on aika kiva. Villit vadelmat tosiaan kypsyy vähän myöhemmin.

    VastaaPoista
  4. Pakko palata tähän postaukseen. Nyt on vadelmat täälläkin kypsiä, tämän päivän saalis 8 litraa.
    Ps. Vielä ei ole ainakaan täällä hirvikärpäsiä näkynyt, joten mustikkametsään mars, mars :)
    Mulla pakkasessa jo reilut 20 litraa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!